درمان درد گردن و شانه

در این مقاله آموزشی، که جزو آموزش های ارتوپدی عمومی سایت دکتر حسین اتحادی هست می پردازیم به :

دلیلی وجود دارد که چرا از اصطلاح “درد در گردن” برای توصیف یک فرد آزاردهنده استفاده می شود: گردن درد آزاردهنده و دردآور است. مسئله این است که در حالی که برخی از گردن دردها از گردن شما شروع می شود، سایر علائم دردناک می توانند از شانه های شما شروع شوند. به همین ترتیب، برخی از دردهای شانه می تواند از گردن شما منشاء بگیرد. برای دریافت مراقبت مناسب، باید بدانید که چه چیزی باعث درد شما شده است. در اینجا نحوه تشخیص تفاوت بین درد گردن و شانه آورده شده است.

ارتباط بین درد شانه و گردن

استخوان های گردن شما ستون فقرات گردنی شما را تشکیل می دهند که بالاترین قسمت ستون فقرات شماست. ستون فقرات از گردن تا پایین کمر امتداد می یابد و یک تونل محافظ برای اعصاب شما تشکیل می دهد. تمام اعصاب بدن شما از طریق ستون فقرات شما حرکت می کنند. در نقاط خاصی در امتداد ستون فقرات، اعصاب از ستون فقرات خارج شده و به سایر نقاط بدن شما می روند.

درمان درد گردن و شانه

در گردن، برخی از اعصاب به سمت شانه ها و قسمت بالایی پشت شما حرکت می کنند. هنگامی که آن اعصاب تحریک می شوند، می توانید درد و سایر علائم را در شانه های خود احساس کنید، حتی اگر منبع تحریک در گردن شما باشد.

گردن و شانه شما نیز برخی از ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و رباط‌های مشابه را به اشتراک می‌گذارند. اگر عضلات گردن خود را تحت فشار یا تحریک قرار دهید، ممکن است در شانه خود نیز درد داشته باشید. و اگر یک تاندون در شانه خود را تحریک کنید، ممکن است باعث کمی گردن درد شود. در واقع، گردن و شانه آنقدر به هم مرتبط هستند.

درد گردن در مقابل درد شانه: علائم را بشناسید

حتی با وجود اینکه گردن و شانه نزدیک به هم هستند، راه هایی وجود دارد که می توانید بفهمید درد شما از کجا می آید. دردی که به طور معمول از شانه شما منشا می گیرد:

• به بالای بازوی شما کشیده میشود.
  • زمانی بدتر می شود که دست های خود را روی سر خود دراز کنید یا به پشت خود برسید
  • هنگام بلند کردن اجسام احساس بدتری دارد
  • در شب بدتر است، به خصوص زمانی که به پهلو دراز بکشید
  • بیشتر یک درد کسل کننده و مداوم است
  • پس از استراحت دادن به بازو احساس بهتری دارد

از سوی دیگر، دردی که از گردن شما شروع می شود اغلب باعث این علائم می شود:

• دردی که مانند یک شوک الکتریکی است که گاهی اوقات به بازوی شما سرایت می کند
  • دردی که با چرخاندن یا حرکت دادن گردن بدتر می شود
  • دردی که با استراحت تسکین نمی یابد، اما ممکن است با ثابت نگه داشتن تسکین یابد
  • درد نزدیک به پهلو یا پایه گردن

اینها فقط دستورالعمل های کلی هستند. هم درد گردن و هم درد شانه ممکن است به طرق مختلف رخ دهد. با این حال، مهم است که علائم خود را پیگیری کنید تا به دکتر کمک کنید تا تشخیص دهد چه چیزی باعث آنها می شود.

علل شایع درد شانه و گردن

تحریک و فشرده شدن اعصاب باعث گردن درد زیادی می شود. حمل کیسه های سنگین و گذراندن ساعت ها خمیده روی رایانه می تواند اعصاب گردن شما را تحریک کند و به همین ترتیب زمین خوردن و تصادفات رانندگی نیز ممکن است. بیماری های حاد مانند آرتریت و تنگی نخاع از دیگر علل شایع هستند. حتی چیزی به سادگی خوابیدن روی یک تشک بدون تکیه گاه نیز می تواند باعث درد مزمن در گردن شما شود.

درمان درد گردن و شانه

شانه ها کمی متفاوت هستند. درد زیاد شانه شامل عضلات چرخاننده شانه، حلقه ای از غضروف است که شانه شما را ثابت نگه می دارد. شانه یخ زده یکی دیگر از علل شایع درد است که ناشی از التهاب مزمن است. و مانند گردن، شانه شما نیز می تواند به آرتریت مبتلا شود، چه در مفصل اصلی یا جایی که شانه شما به گردن شما می رسد .

اگرچه همه این مسائل می توانند باعث درد شوند، اما هر کدام ساختارهای متفاوتی را شامل می شوند. این بدان معناست که هر کدام به نوع متفاوتی از درمان نیاز دارند تا شما احساس بهتری داشته باشید. تنها راه برای اینکه مطمئن شوید چه چیزی باعث درد شما می شود، برنامه ریزی برای ویزیت مطب با دکتر متخصص اورتوپد است. در طول بازدید از مطب، او یک معاینه کامل برای کمک به شناسایی منبع و علت درد شما انجام می دهد. بسته به نیاز شما، ممکن است عکس‌برداری با اشعه ایکس و سایر انواع تصویربرداری تشخیصی را نیز سفارش دهد. سپس، او یک برنامه مراقبتی بهینه شده برای نیازهای شما ایجاد می کند.

منبع : www.vanthielmd.com

2 دیدگاه دربارهٔ «درمان درد گردن و شانه»

1. برای درد شانه، شما می‌توانید به پزشک عمومی، متخصص فیزیوتراپی ورزشی، متخصص ارتوپدی، یا متخصص روماتولوژی مراجعه کنید. در مراجعه اولیه خود، پزشک عمومی ممکن است شما را به یک ‌پزشک متخصص مرتبط ارجاع دهد.

1. با سلام خدمت شما، ممنون که نظرتون رو با ما در میون گذاشتین، پیام شما قوت قلب ماست
      بی زحمت با شماره واتساپ دکتر : ۰۹۲۰۳۶۰۱۲۵۲ به صورت مستقیم در تماس باشید
      و یا از طریق اینستاگرام دکتر به نشانی : dr.hossein.ettehadi@