درمان خانگی آرتروز گردن

در این مقاله آموزشی، که جزو آموزش های آرتروز سایت دکتر حسین اتحادی هست می پردازیم به :

اگر گردن درد و سفتی دارید ، ممکن است آرتروز گردنی داشته باشید که به آن اسپوندیلوز گردنی نیز می گویند. آرتروز گردن یک مشکل شایع است که حدود 85 درصد افراد بالای 60 سال را درگیر می کند و به طور کلی در اثر سایش و پارگی ایجاد می شود.

با کمال تعجب ، برخی از افراد مبتلا به اسپوندیلوز گردنی هیچ علائمی ندارند. سایر افراد مبتلا به آرتروز گردن تأیید شده دردی دارند که تحرک گردن را محدود می کند و ممکن است در فعالیت هایی مانند نشستن ، رانندگی یا کارهای سبک خانه مشکل ایجاد کند.

افراد مبتلا به اسپوندیلوز گردنی علائمی را تجربه می کنند که شدت آنها متفاوت است. درد شما ممکن است شدید باشد ، یا به راحتی آزار خفیف باشد. بهترین زمان برای امتحان درمان های طبیعی مراقبت از خود در خانه ، زمانی است که علائم شما خفیف است. این مرحله اولین قدم قبل از استفاده از مسکن ها یا داروهای ضد التهاب باشند.

اگر به دلیل اسپوندیلوز گردنی درد گردن دارید ، توصیه می شود به پزشک خود مراجعه کنید. آنها می توانند وضعیت شما را ارزیابی کرده و راهکارهایی برای مدیریت علائم خاص شما به شما پیشنهاد دهند.

داروهای طبیعی برای آرتروز گردن

هنگام درمان آرتروز گردن ، ممکن است دریابید که برای یافتن تسکین کافی لازم است از یک یا چند روش درمانی طبیعی استفاده کنید. بعضی از افراد فقط به یک نوع درمان احتیاج دارند ، در حالی که دیگران نیاز به انتخاب روش های درمانی مختلف دارند تا بتوانند بهترین نتیجه را برای شرایط خاص خود پیدا کنند.

درمان هایی با استفاده از گرما و یخ

برخی از افراد مبتلا به اسپوندیلوز گردنی از استفاده از گرما یا یخ برای گردن درد و ناراحتی خود بهره مند می شوند.

از گرمای مرطوب برای کاهش درد ، بهبود گردش خون و آرامش عضلات سفت گردن استفاده می شود. گرما را می توان به روش های مختلف اعمال کرد ، از جمله:

• غوطه ور شدن در دوش آب گرم
  • استفاده از بسته گرم و مرطوب هیدروکلراتور
  • قرار دادن کمپرس گرم روی گردن خود
  • استفاده از پد حرارتی برقی

هنگام استفاده از گرما ، مراقب سوختگی روی پوست خود باشید. به دنبال قرمزی بیش از حد ، تحریک پوست یا تغییر رنگ پوست باشید. حرارت نباید بیش از 15 دقیقه و چند بار در روز اعمال شود. در صورت بروز درد یا قرمزی ، استفاده را قطع کنید.

یخ ممکن است برای درد حاد گردن یا ناراحتی مورد استفاده قرار گیرد ، زیرا این یک درمان ضد التهابی محسوب می شود که با محدود شدن جریان خون در قسمت بدن که تحت درمان است ، درد و تورم را کاهش می دهد. یخ را می توان با کیسه یخ یا کمپرس سرد استفاده کرد.

می توانید هر روز به مدت 15 دقیقه یخ را به گردن خود بمالید. یخ ممکن است باعث سوختگی در اثر سرما شود. برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست ، از یخ همراه با حوله ، پارچه یا لایه دیگر بین یخ و پوست استفاده کنید. در صورت احساس افزایش درد یا توجه به قرمزی بیش از حد و تحریک پوست ، استفاده از آن را قطع کنید.

رژیم ضد التهابی برای درمان خانگی آرتروز گردن

ایجاد تغییر در رژیم غذایی ممکن است بر درد گردن یا ناراحتی ناشی از اسپوندیلوز گردنی تأثیر بگذارد. مصرف یک رژیم ضد التهابی ممکن است باعث کاهش التهاب مفصل و تسکین درد شود.

رژیم مدیترانه ای اغلب به عنوان رژیمی ذکر می شود که ممکن است برای افراد مبتلا به آرتروز مفید باشد. این رژیم غذایی ، حاوی میوه های تازه ، سبزیجات ، ماهی ، حبوبات و شراب قرمز یا شکلات ، با کاهش التهاب مفصل و بهبود تحرک همراه است .

پرهیز از غذاهای بسته بندی شده ، نوشیدنی های شیرین و گوشت قرمز یکی از موارد توصیه شده در رژیم غذایی ضدالتهاب مدیترانه ای است. بخاطر داشته باشید که هیچ رژیم غذایی برای همه، رژیم مناسبی نیست و ممکن است مجبور شوید مواد غذایی مختلفی را برای رژیم خاص ضد التهاب خود انتخاب کنید.

بنیاد آرتروز اشاره کرده است که “در حالی که رژیم غذایی خاصی وجود ندارد که افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید (RA) باید از آن پیروی کنند ، محققان غذاهای خاصی را شناسایی کرده اند که می تواند به کنترل التهاب کمک کند. بسیاری از آنها در رژیم غذایی موسوم به مدیترانه یافت می شود ، که بر ماهی ، سبزیجات و روغن زیتون ، از جمله مواد اصلی دیگر ، تأکید دارد. “

مراقبه در درمان خانگی آرتروز گردن

اسپوندیلوز گردنی می تواند باعث درد و ناراحتی مزمن در گردن شما شود و علائم طولانی مدت می تواند به طور بالقوه وضعیت احساسی شما را خراب کند. تحقیقات از استفاده از مدیتیشن و درمان شناختی رفتاری (CBT) برای افراد مبتلا به درد مزمن و آرتروز پشتیبانی می کند .

یک مطالعه منتشر شده در مجله روانپزشکی نتیجه گرفت که “امروزه مدیتیشن عملی است که باید در یک روش غیر دارویی برای درد درمانی مزمن بسیار توصیه شود.”

از نظر بسیاری از افراد ، مراقبه، انتزاعی به نظر می رسد و یافتن راه درست برای شرکت در مدی تیشن ممکن است چالش برانگیز باشد. کار با یک مددکار اجتماعی دارای مجوز آموزش دیده در CBT و مشاوره مکان خوبی برای شروع در استفاده از مدیتیشن برای درد مزمن ناشی از آرتروز گردن است.

مکمل های کورکومین

درمان خانگی آرتروز گردن

زردچوبه ادویه ای حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که ممکن است خاصیت ضدالتهابی داشته باشد. تحقیقات از استفاده از کورکومین به عنوان یک مکمل طبیعی برای کمک به کاهش درد و ناراحتی ناشی از آرتروز پشتیبانی می کند.

یک تحلیل گر در مجله Medicinal Food گزارش داد که ممکن است “شواهد علمی وجود داشته باشد که از اثر عصاره زردچوبه (حدود 1000 میلی گرم در روز کورکومین) در درمان آرتروز پشتیبانی می کند.” مطالعات موجود در این تحلیل خاص، آرتروز گردن نیستند بلکه بیشتر بر روی روماتوئید عمومی و آرتروز تمرکز دارند.

یادت باشد که صرفاً استفاده از ادویه زردچوبه کافی نیست. مکمل کورکومین شما باید حداقل حاوی 1000 میلی گرم ترکیب باشد. ادویه زردچوبه حاوی بسیار کمتر از این مقدار توصیه شده است.

تای چی  تمرین کنید در درمان خانگی آرتروز گردن

تای چی یک هنر رزمی باستانی چینی است که حرکات موزون آهسته را با کشش و مراقبه آگاهانه ترکیب می کند. نشان داده شده است که برای بهبود تحرک ، کاهش زمین خوردن و بهبود علائم در افراد مبتلا به درد مزمن مفید است.

یک آنالیز اثر تای چی را در افراد مبتلا به آرتروز بررسی کرد. به این نتیجه رسید که ممکن است “برای بهبود علائم آرتروز و عملکرد بدنی در بیماران مبتلا به آرتروز مفید باشد.”

این مطالعه بر روی افراد مبتلا به آرتروز و به طور خاص بر روی افراد مبتلا به آرتروز گردن یا اسپوندیلوز گردن متمرکز شده است. هنوز ، تای چی حرکت و ورزش است و نشان داده شده است که ورزش علائم درد و سفتی ناشی از آرتروز گردن را بهبود می بخشد .

ماساژ برای آرتروز گردن

ماساژ احساس خوبی دارد و ممکن است به آرامش عضلات و بهبود گردش خون موضعی در ساختارهای گردن کمک کند. برخی تحقیقات درباره انواع خاص ماساژ، باعث کاهش درد گردن است.

حجامت شامل قرار دادن فنجان هایی از نوع مکش بر روی عضلات است. برخی مطالعات کوچک نشان داده اند که حجامت علائم را در بیماران مبتلا به درد مزمن گردن کاهش می دهد

کالج روماتولوژی آمریکا رهنمودهایی را برای درمان آرتروز منتشر کرده و بیان کرده است که این تحقیق در حال حاضر از استفاده از ماساژ به عنوان یک درمان موثر برای آرتروز زانو ، مفصل ران یا دست پشتیبانی نمی کند.

اگرچه این دستورالعمل ها مخصوص اسپوندیلوز گردنی نیستند ، اما ممکن است مفید باشد که بخاطر داشته باشید شواهد کمی وجود دارد که ماساژ تسکین پایدار آرتروز را فراهم می کند. با این وجود ، ممکن است یکی از گزینه ها باشد که باید به دنبال درمان های طبیعی برای درد گردن خود باشید.

چه موقع به پزشک مراجعه کنید

درمان خانگی آرتروز گردن

استفاده از داروهای خانگی برای موارد خفیف درد یا ناراحتی ناشی از آرتروز گردن خوب است ، اما مواردی وجود دارد که بررسی با پزشک مهم است. علائمی که ممکن است نیاز به مراجعه به پزشک برای اسپوندیلوز گردنی داشته باشد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• درد یا حساسیت در مفاصل متعدد
  • قرمزی و تورم در مفاصل شما که ظرف چند روز برطرف نمی شود
  • درد یا تورم که فعالیت عملکردی طبیعی شما را محدود می کند
  • دردی که همراه با تب ، ضعف یا کاهش وزن ناگهانی و غیر قابل توجیه باشد (این ممکن است نشان دهد ضایعه شومی بیشتری مانند یک تومور در اینجا نقش بازی می کند).

از آنجا که اسپوندیلوز گردنی یک بیماری ساییدگی است ، ممکن است متوجه شوید که روزهای خوب و برخی روزهای بد دارید. در بیشتر مواقع ، داروهای خانگی باید بتوانند هنگام افزایش درد به شما در حفظ تحرک و عملکرد کمک کنند.

حفظ درد ممکن است با ورزش و با کشش های ملایم انجام شود. اگر درد گردن شما در اثر اسپوندیلوز بیش از چند هفته طول کشید ، با پزشک خود مشورت کنید.

سخن آخر

گردن درد ناشی از اسپوندیلوز گردنی می تواند توانایی شما در لذت بردن از کار عادی و فعالیتهای تفریحی شما را محدود کند. هنگامی که علائم خفیفی دارید ، بهتر است برای تسکین به درمان داروهای طبیعی و غیر دارویی بپردازید. ممکن است دریابید که یک یا چند داروی خانگی می تواند به کنترل درد و ناراحتی شما کمک کند.

از همه مهمتر ، با پزشک یا ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود همکاری نزدیک کنید تا بهترین درمان را برای شرایط خاص خود پیدا کنید. به این ترتیب ، شما یک استراتژی برای حفظ سبک زندگی فعلی خود خواهید داشت.

منبع:

www.verywellhealth.com

2 دیدگاه دربارهٔ «درمان خانگی آرتروز گردن»

1. با سلام خدمت شما، ممنون که نظرتون رو با ما در میون گذاشتین، پیام شما قوت قلب ماست
      بی زحمت با شماره واتساپ دکتر : ۰۹۲۰۳۶۰۱۲۵۲ به صورت مستقیم در تماس باشید
      و یا از طریق اینستاگرام دکتر به نشانی : dr.hossein.ettehadi@