درمان ناخن در گوشت پا

اگر ناخن های پا خود را خیلی کوتاه کنید، به خصوص در کناره های انگشت شست پا ، ممکن است زمینه را برای یک ناخن فرورفته در انگشت پا ایجاد کنید که یک اختلال شایع است. مانند بسیاری از افراد ، وقتی ناخن های پا را مرتب می کنید ، ممکن است گوشه ها را باریک کنید تا ناخن با فرم انگشتان شما خم شود. اما این تکنیک ممکن است ناخن انگشت شما را ترغیب کند تا به درون انگشت پا رشد کند. کناره های ناخن به سمت پایین حلقه می شوند و به داخل پوست شما فرو می روند. علل دیگر ناخن فرورفته در انگشت پا کفش های خیلی تنگ یا خیلی کوچک است . هر یک از ناخن های پا شما ممکن است  رشد فرورفته داشته باشند، اما معمولا این اتفاق برای انگشتان شست پا می افتد .

درمان ناخن در گوشت پا

هنگامی که برای اولین بار ناخن فرورفته انگشت پا دارید ، ممکن است سخت و متورم باشد. بعدا ممکن است قرمز شده و آلوده شود و احساس درد کند. ممکن است شاهد بیرون زدگی چرک از آن باشید. سرانجام ، ممکن است پوست شما از روی ناخن پا که فرورفته، شروع به رشد کند.

درمان ناخن پای فرورفته ( درمان ناخن در گوشت پا )

برای معالجه ناخن انگشت پا که داخل آن آلوده شده است ، هر روز چندین بار پای خود را در آب گرم و صابون خیس کنید. ممکن است لازم باشد که لبه ناخن انگشت پا را به آرامی از موقعیت جاسازی شده بلند کرده و مقداری نخ دندان یا موم دندان را بین ناخن و پوست خود قرار دهید. این کار را هر روز تکرار کنید. اگر عفونت شدید باشد ، پزشک ممکن است یک دوره آنتی بیوتیک تجویز کند. بیاموزید که چگونه ناخن های پا را به طور صحیح کوتاه کنید. از جوراب های تمیز و کفش های باز مانند صندل استفاده کنید.

اگر درد زیادی دارید و یا عفونت مرتباً برمی گردد ، پزشک ممکن است بخشی از ناخن پا را که به درون انگشت رشد کرده است خارج کند (تورم جزئی صفحه ناخن). به انگشت شست شما بی حس کننده تزریق می شود و پزشک با استفاده از قیچی قسمت داخلی ناخن پا را می برد و مراقب است تا بستر ناخن آسیب نبیند. بستر ناخن در معرض، ممکن است بسیار دردناک شود. برداشتن کل ناخن پا که درون آن فرو رفته است (شل شدن کامل صفحه ناخن) احتمال تغییر شکل ناخن انگشت شما را افزایش می دهد. ممکن است ۳-۴ ماه طول بکشد تا ناخن شما دوباره رشد کند.

درمان ناخن در گوشت پا

ناخن های فرورفته انگشت پا اغلب عود می کنند. اگر با یک مشکل ناخن پا در حین رشد مواجه هستید ، پزشک ممکن است روش جراحی دیگری را توصیه کند که در آن قسمت سازنده ناخن پا به طور دائمی برداشته می شود.

پیشگیری و درمان ناخن در گوشت پا

شما می توانید با صاف کردن ناخن های پا از روبرو و بدون گوشه های گرد ، خطر ابتلا به ناخن پا فرورفته را از بین ببرید. طول ناخن پا باید از کنار پوست شما امتداد داشته باشد. قسمت بالای هر ناخن باید یک خط مستقیم در سطح هم تراز با قسمت بالای انگشت شما ایجاد کند.

منبع درمان ناخن در گوشت پا : www.footankledc.com

آواتار دکتر حسین اتحادی