پا

التهاب تاندون تاندونیت : نحوه پیشگیری و درمان پرونئال

التهاب تاندون

التهاب تاندون تاندونیت : نحوه پیشگیری و درمان پرونئال

هر پا دارای دو تاندون پرونئال است که به ثبات پا و مچ پا کمک می کند. یک تاندون پرونئال به قسمت خارجی ناحیه ی میانی پا شما متصل می شود ، در حالی که تاندون دیگر از زیر پا عبور می کند و به قسمت داخلی قوس متصل می شود. این تاندون ها به ثابت ماندن پا کمک می کنند و از پیچ خوردگی و کشیدگی جلوگیری می کنند ، اما مانند هر تاندون دیگری در اثر استفاده بیش از حد ممکن است ملتهب شوند. در نوشته امروز ، ما از نزدیک به نحوه ایجاد تاندونیت پروونئال و چگونگی کمک به تشخیص و درمان آن نگاه می کنیم.

علل و علائم تاندونیت پرونئال

تاندونیت پرونئال مانند برخی دیگر از انواع آرتروز شایع نیست ، اما هنوز هم بیماری است که ما به طور منظم در کلینیک خود درمان می کنیم. مانند موارد استاندارد التهاب تاندون ، این وضعیت معمولاً نتیجه استفاده بیش از حد است ، به خصوص اگر پا درحین فعالیت و فشار بیش از حد، در موقعیت های خاصی قرار داشته باشد. به عنوان مثال ، در حالی که دویدن می تواند منجر به تاندونیت پروونئال شود ، اما دویدن در خیابان های شیب دار می تواند تنش بیشتری روی تاندون ایجاد کند و منجر به احتمال بیشتری برای التهاب و التهاب تاندون شود.

سایر علل یا عواملی که می توانند منجر به التهاب تاندون شخصی شوند عبارتند از:

• دونده ماراتن یا مسافت طولانی
  • داشتن عضلات سفت ساق پا
  • سابقه داشتن پیچ خوردگی مچ پا
  • داشتن قوس های بلند کف پا
  • افرادی که تمرینات دوره ای زیادی را انجام می دهند

علائم ممکن است در هر بیمار متفاوت باشد و بر اساس سطح فعالیت شما ایجاد یا برطرف شود. با این حال ، گرچه استراحت می تواند به درمان برخی از علائم کمک کند ، اما ممکن است بهترین راه حل شما برای حل مسئله اساسی نباشد. علائم تاندونیت پرونئال شامل درد ، دردی است که با فعالیت بدتر می شود ، تورم ، حساسیت به لمس و دردی که صبح شدیدتر است.

تشخیص و درمان تاندونیت شخصی

اگر با درد پا یا مچ پا روبرو هستید ، به خصوص پس از دویدن یا یک روز طولانی روی پاها ، حتما با نزدیکترین متخصص پا در منطقه وقت مشاوره بگیرید. متخصص شما با بررسی سوابق پزشکی ،با پرسیدن در مورد علائم و سپس انجام برخی آزمایشات جسمی، شروع می کند. اگر آنها مشکوک باشند که تاندون های پرونئال تحت تاثیر قرار گرفته است، ممکن است برای بررسی بافت های نرم منطقه ، سی تی اسکن یا MRI نیز تجویز کند، اگرچه این کار همیشه لازم نیست.

درمان التهاب مفصل پرونئال، استراحت دادن حول ناحیه مورد نظر و در عین حال انجام تمرینات فیزیوتراپی برای کمک به ناحیه در کنترل بهتر فشار در آینده است. همچنین متخصص ممکن است به شما توصیه کند که از نگهدارنده یا بریس برای محافظت از ناحیه هنگامی که نیاز به ایستادن دارید استفاده کنید. تزریق پلاسمای غنی از پلاکت همچنین می تواند به آرامش تاندون کمک کند و حرکت را کمتر دردناک کند ، اما باید همراه با فیزیوتراپی باشد و به عنوان تنها درمان استفاده نشود زیرا یک راه حل طولانی مدت نیست.

التهاب تاندون

برای رفع تاندونیت پروونئال به ندرت به جراحی نیاز است ، دلیل اصلی این امر این است که روشهای مراقبت محافظه کارانه بسیار موفقیت آمیز هستند. با این حال ، اگر آسیب تاندون به شدت بر ثبات پای شما تأثیر بگذارد و شما را در معرض خطر بیشتری برای آسیب دیدگی پا قرار دهد ، ممکن است یک گزینه باشد. متخصص پا شما می تواند تمام گزینه های درمانی شما را توضیح دهد، اما انتظار دارد که با روش های غیر جراحی نوعی تسکین پیدا کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاندونیت پروونئال یا کمک به درد پا ، امروز با ما تماس بگیرید.

منبع : التهاب تاندون footankledc.com

آواتار دکتر حسین اتحادی