ارتوپدی عمومی

علت عفونت های بعد از شکستگی

در این مقاله آموزشی، که جزو آموزش های ارتوپدی عمومی سایت دکتر حسین اتحادی هست می پردازیم به :

بیشتر شکستگی ها (شکستگی استخوان) منجر به عفونت نمی شود. هنگامی که عفونت پس از شکستگی رخ دهد ، درمان و بهبود می تواند طولانی مدت و پیچیده باشد.

علت

عفونت ها به طور معمول پس از شکستگی رخ می دهند زیرا باکتری ها در حوادث آسیب زا وارد بدن می شوند. اگرچه غیر معمول است ، اما باکتری ها همچنین می توانند در طی جراحی برای تنظیم استخوان های شکسته یا، پس از بهبودی آسیب، وارد بدن شوند.

شکستگی های باز

وقتی استخوان به شکلی شکسته می شود که قطعات استخوانی از طریق پوست بیرون می ریزند یا زخمی به سمت پایین استخوان نفوذ می کند ، آن را شکستگی “باز” ​​یا ترکیبی می نامند. پوست به طور معمول به عنوان مانعی در برابر آلودگی های خارجی از جمله باکتری ها عمل می کند. هنگامی که پوست شکسته می شود ، باکتری ها به راحتی به استخوان شکسته منتقل می شوند و منجر به عفونت می شود.

عمل جراحی

در حین جراحی برای رفع شکستگی ، پزشک از طریق پوست و بافت های نرم به استخوان شکسته می رسد. خطر ابتلا به عفونت در این شرایط بسیار کم است ، معمولاً در افراد سالم کمتر از ۱٪ است ، اگرچه این بسته به آسیب و عمل انجام شده متفاوت است. آنتی بیوتیک های پیشگیرانه قبل از جراحی تجویز می شود تا خطر عفونت کاهش یابد.

حتی مدت ها پس از بهبودی آسیب می تواند عفونت در محل جراحی رخ دهد ولی این اتفاق کمتر محتمل است . این امر زمانی اتفاق می افتد که باکتری ها طی یک روش جراحی دیگر وارد بدن شوند (مانند کشیدن دندان یا کانال ریشه) و به ایمپلنت های مورد استفاده برای درمان شکستگی راه پیدا کنند.

عوامل خطر

بیماری های مزمن که سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف می کنند ممکن است شما را در معرض خطر بیشتری برای عفونت پس از شکستگی قرار دهند. این شامل:

• پایین آمدن ایمنی (مانند  (HIV
  • روماتیسم مفصلی

همچنین ممکن است به دلیل انتخاب سبک زندگی که انجام می دهید بیشتر در معرض خطر باشید. این موارد ، در درجه اول ، سیگار کشیدن و استفاده از محصولات نیکوتین است. از دیگر عوامل می توان به داشتن چاقی مریض گونه، تغذیه نامناسب یا بهداشت نامناسب اشاره کرد.

علائم

عفونت پس از شکستگی معمولاً باعث افزایش درد ، گرما ، قرمزی و تورم در اطراف ناحیه آسیب دیده می شود – بیش از آنچه طبیعی تلقی می شود. علاوه بر این ، ممکن است چرک تشکیل شود و در صورت ترکیدن ، چرک از آسیب خارج می شود. همچنین ممکن است تب ، لرز و تعریق شبانه داشته باشید.

علت عفونت های بعد از شکستگی

(چپ) این زخم آلوده در قسمت خارجی مچ پا قرمز و متورم است. (راست) یک تصویر کلوزآپ به وضوح یک منطقه مرطوب را نشان می دهد که به نظر می رسد چرک را تخلیه می کند.

اگر عفونت نزدیک مفصل باشد ، مانند زانو یا شانه ، ممکن است مفصل دردناک باشد و حرکت آن دشوار باشد.

تست ها

حتی اگر عفونت واضح به نظر برسد ، اگر اخیراً عفونت نکرده اید ، ممکن است پزشک عکس برداری اشعه ایکس تجویز کند. همچنین ممکن است از آزمایش خون برای کمک به تشخیص عفونت استفاده شود. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• شمارش گلبول های سفید خون (WBC)
  • میزان رسوب  (ESR)
  • پروتئین واکنش پذیر(CPR) C_

اگر این آزمایشات عفونت را تأیید نکنند ، پزشک ممکن است آزمایش های اضافی مانند اسکن توموگرافی کامپیوتری (CT) ، اسکن گلبول های سفید برچسب گذاری شده یا تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) را تجویز کند ، اگرچه این موارد نادر است.

اگر مشکوک به عفونت در نزدیکی مفصل باشد ، پزشک احتمالاً از سوزن برای بیرون کشیدن مایع از مفصل استفاده می کند. سپس این مایعات تجزیه و تحلیل می شود تا مشخص شود آیا باکتری وجود دارد.

از آنجا که شکستگی بهبود یافته ممکن است همان نتایج مثبت آزمایش را به عنوان عفونت نشان دهد ، معمولاً تشخیص عفونت پس از شکستگی برای پزشکان دشوار است. تشخیص اینکه آیا عفونت وجود دارد یا خیر ، اغلب به دانش و تجربه پزشک بستگی دارد.

درمان

شکستگی باز یک جراحی اورژانسی است. در اسرع وقت در اورژانس با آنتی بیوتیک ها شروع خواهید کرد. سپس پزشک شما زخم را تمیز کرده و آلودگی های پوست ، بافت های نرم و استخوان را تا حد ممکن از بین می برد. این روش از برداشتن بافت مرده و شستشو نامیده می شود و به طور معمول در اتاق عمل انجام می شود. بسته به شدت آسیب دیدگی شما ، ممکن است به چندین روش پاک سازی و شست و شو  نیاز داشته باشید.

اگر بعد از جراحی عفونت داشته باشید ، ممکن است پزشک در ابتدا آن را تنها با آنتی بیوتیک درمان کند ، اما برای پاکسازی عفونت احتمالاً به جراحی اضافی نیاز دارید. در حین جراحی ، پزشک شما نمونه هایی از بافت آلوده را می گیرد تا بفهمد چه نوع باکتری باعث عفونت شده است. این مرحله از درمان ممکن است به بیش از یک عمل جراحی نیاز داشته باشد. ممکن است تخلیه های خاصی در زخم قرار داده شود تا چرک خارج شود. از سیستم های انتقال آنتی بیوتیک ، مانند “مهره های آنتی بیوتیک” نیز ممکن است برای تأمین غلظت بالاتر آنتی بیوتیک استفاده شود.

علت عفونت های بعد از شکستگی

از دانه های آنتی بیوتیک ، مانند مواردی که در اینجا نشان داده شده است ، می توان برای جلوگیری یا درمان عفونت پس از شکستگی استفاده کرد.

پس از شناسایی نوع باکتری ، پزشک می تواند موثرترین آنتی بیوتیک را برای درمان عفونت انتخاب کند. یک متخصص بیماری های عفونی ممکن است برای تعیین آنتی بیوتیک های مناسب با پزشک شما کار کند. بیشتر بیماران مجبورند ۶ تا ۱۲ هفته آنتی بیوتیک مصرف کنند.

از بین بردن عفونت استخوان دشوار است. ممکن است به درمان طولانی مدت آنتی بیوتیک و همچنین چندین عمل جراحی نیاز داشته باشد. گاهی اوقات ، بیمار ممکن است نیاز به مصرف آنتی بیوتیک تا پایان عمر خود داشته باشد.

در موارد بسیار نادر ، قطع اندام آلوده ممکن است در نظر گرفته شود. قطع عضو معمولاً فقط به عنوان یک عمل نجات دهنده در زندگی برای یک عفونت شدید انجام می شود که خارج از کنترل است.

نتیجه علت عفونت های بعد از شکستگی

عفونت پس از شکستگی ممکن است نیاز به رفتن به اتاق عمل ، درمان طولانی مدت آنتی بیوتیک و بهبودی طولانی داشته باشد. اگر عفونت با موفقیت درمان شود ، تقریباً همه بیماران بدون مشکلات جدی و مداوم بهبود می یابند.

منبع : www.orthoinfo.aaos.org

آواتار دکتر حسین اتحادی