درد مفصل ران

اگر شما یک جوان یا میانسال هستید که از درد مفصل ران رنج می برید ، اولین فکر شما احتمالاً در مورد جراحی مفصل ران نیست. اما ممکن است به آن احتیاج داشته باشید – بسیاری از جوانان ورزشکار بعد از اینکه متوجه شوند پارگی عمیق غضروف باعث درد اسرارآمیز و آزاردهنده آنها می شود ، تحت عمل جراحی لگن قرار می گیرند. جراحان ارتوپدی ، به سوالات ما پاسخ می دهند و آنچه را که باید در مورد شناسایی و درمان این پارگی های دردناک لبرال بدانیم ، توضیح می دهند.

پارگی لبرال چیست؟

این پارگی در حلقه غضروف (لابروم) در مفصل ران است که مفصل را محکم کرده و می بندد.

علت آن چیست؟

تروما (به عنوان مثال در اثر تصادف رانندگی) می تواند باعث پارگی لگن شود. اما ما آن را بیشتر در بین ورزشکاران مشاهده می کنیم. ما این را در انواع ورزش ها حتی در فعالیت هایی مانند یوگا و پیلاتس مشاهده می کنیم .

تنوع آناتومی طبیعی می تواند باعث پارگی لب نیز شود. اغلب به علت فشار به مفصل ران است ، جایی که شکل ران باعث تماس غیرطبیعی بین توپ و حفره مفصل می شود. شایع ترین علت پارگی لبرال به دلیل فعالیت بدنی همراه با ناهنجاری استخوانی است که به مرور زمان شروع می شود.

درد مفصل ران

آیا گروه های خاصی بیشتر احتمال دارد دچار پارگی لگن شوند؟

بله بیشتر بین زنان شایع است تا مردان و اغلب در بیماران جوان و فعال اتفاق می افتد.

علائم چیست؟

بسیاری از افراد ممکن است دچار پارگی شوند و هیچ علامتی نداشته باشند. معمولا باید متوجه علامتی همانند درد عمیق در مفصل ران شوید، معمولاً این درد عمیق در مفصل ران است که با فشار آوردن به ناحیه بدتر نمی شود. اغلب درد با فعالیتهای خاصی همراه است، برای مثال حرکت در جهت خاصی.

پزشکان چگونه پارگی لبرال را تشخیص می دهند؟

ما می توانیم بیشتر اطلاعات مورد نیاز خود را از سابقه پزشکی ، معاینات و تصویربرداری های مختلف از جمله اشعه ایکس بدست آوریم. MRI نیز به احتمال زیاد برای تأیید تشخیص انجام می شود.

گزینه های درمانی برای درد مفصل ران چیست؟

چند درمان محافظه کارانه وجود دارد که اولین خط دفاعی در درمان پارگی لبرال هستند. ما معمولاً آنها را به مدت سه تا شش ماه آزمایش می کنیم تا ببینیم آیا می توانیم درد را کاهش دهیم یا خیر.

این گزینه ها عبارتند از:

• کناره گیری از فعالیت هایی که باعث ایجاد درد می شوند.
  • استفاده از داروهای ضدالتهاب.
  • تزریق هدایت شده کورتیزون در مفصل ران.
  • استفاده از فیزیوتراپی که بخشی از فشار مفصل ران را تخلیه می کند.
  • اصلاح فعالیتها و انجام فعالیت های سطح پایین تر.

اگر درمان محافظه کارانه کمکی نکند چطور؟

اگر این موارد کار نمی کند ، می توانیم MRI انجام دهیم تا تصور بهتری از آسیب شناسی آسیب بدست آوریم. این نشان می دهد که آیا آسیب غضروف ، آرتروز در مفصل یا آسیب به سایر ماهیچه ها وجود دارد که ممکن است مشکل ایجاد کند. بسته به شکیبایی بیمار و شدت علائم ، پزشک ممکن است جراحی را برای رفع آن توصیه کند.

بیمار باید در مورد جراحی چه چیزی را بداند؟

این یک عمل جراحی سرپایی آرتروسکوپی است که یک تا دو ساعت طول می کشد. اگرچه نسبتاً سریع است و از برش های کوچک استفاده می کند ، اما تهاجمی است.

در مفصل ران

جراح پارگی را برطرف می کند ، اما مهمترین قسمت درمان ناهنجاری در استخوان است تا از بروز مجدد آن جلوگیری شود.

یک جدول زمانی بازیابی عمومی به این شکل است:

• فیزیوتراپی معمولاً از روز بعد از عمل (برای جلوگیری از تشکیل بافت اسکار) شروع می شود.
  • احتمالاً تا سه هفته پس از عمل از عصا استفاده می کنید.
  • از بریس استفاده می کنید که حدود دو هفته حرکت را محدود می کند.
  • اگر جراحی روی پای راست انجام شود ، معمولاً حدود سه هفته طول می کشد تا بتوانید دوباره رانندگی کنید.
  • پس از حدود شش هفته ، شما باید به راحتی فعالیت های عادی روزانه خود را از سر بگیرید.
  • پس از حدود شش هفته ، می توانید فعالیت های ورزشی خود را از سر بگیرید.
  • بسته به سن ، درد و سطح فعالیت شما ، بازگشت به ورزش حدود سه تا شش ماه طول می کشد.

اگر از درد مفصل ران در عمق مفصل رنج می برید که بیش از یک ماه طول می کشد و با حرکات خاصی اتفاق می افتد ، با پزشک خود مشورت کنید که آیا ممکن است دچار پارگی لگن شده باشید یا خیر.

هرچه زودتر مشکل را مشخص کرده و برطرف کنید ، زودتر می توانید با درد کمتری به فعالیت های عادی خود بازگردید.

منبع : health.clevelandclinic.org