قوز شست پا کودکان

زنان بالای ۴۰ سال گروهی هستند که به احتمال زیاد از ابتلا به یک پینه انحراف شست پا تحت تأثیر قرار می گیرند ، اما مطمئناً آنها تنها کسانی نیستند که با این مسئله مشکل دارند. بعضی از افراد خیلی زودتر در زندگی ، حتی در سنین بلوغ با یک انحراف شست پا  برخورد می کنند. قوز در پای  کودکان چندان رایج نیستند ، اما درمان آنها پیچیده تر از یک انحراف استاندارد برای بیمار در جمعیت شناسی معمول است ، بنابراین شایسته توجه ویژه است. در زیر ، ما نگاه دقیق تری به دلیل ایجاد این مشکل  در کودکان و نحوه بهتر درمان آنها می اندازیم.

چرا در پای بچه ها انحراف ( بونیون یا قوز شست پا کودکان ) ایجاد می کنند؟

اگر با انحراف و نحوه رشد قوز شست پا کودکان آشنایی داشته باشید ، می دانید که کفش های نامناسب بزرگترین عامل ایجاد کننده این بیماری در یک بیمار متوسط ​​هستند. در کودکان ، در حالی که کفش های نامناسب قطعاً می توانند مشکل را بدتر کنند ، اما معمولاً تنها دلیل آن نیست. تغییر شکل مفصل انگشت شست ( قوز شست پا کودکان ) به طور معمول پس از دهه ها یا فشار و استرس ایجاد می شود ، بنابراین نیروهای نامنظم معمولاً تنها علت اصلی در کودکان و نوجوانانی که مدت طولانی روی پاها ، نیستند، نمی باشد. بیشتر اوقات ، تغییر شکل اساسی در رباط های مفصل متاتارسوفالانژ وجود دارد.

هنگامی که رباط های این مفصل شل می شوند ، یا به دلیل یک مشکل رشد و یا در نتیجه یک ضربه حاد ، مفصل می تواند ناپایدار و متحرک شود. این می تواند باعث شود فشار اضافی روی مفصل با هر قدمی که کودک شما برمی دارد ، وارد شود و مفصل انگشت شست پا را به سمت خارج منتقل کند و منجر به شروع یک انحراف شست پا شود.

خبر خوب این است که برای بسیاری از کودکانی که با مراحل آغازینقوز شست پا کودکان سرو کار دارند ، اغلب این حالت بدون علامت است ، به این معنی که درد ایجاد نمی کند. این برآمدگی ممکن است کمی ناخوشایند باشد و در هنگام پوشیدن انواع خاصی از کفش ها ممکن است ناراحتی ایجاد شود ، اما درد به طور معمول علامتی نیست که در انحرافات خفیف تا متوسط ​​کودکان توصیف شود. گفته شده ، فقط به این دلیل که دردی ایجاد نمی کنند ، به این معنی نیست که باید نادیده گرفته شوند. در صورت درمان نشدن ، قوز در پای  بچه می تواند همچنان بدتر شده و منجر به درد نهایی و احتمال آرتروز مفصل شود.

معالجه انحراف قوز شست پا کودکان و نوجوانان

درمان انحراف شست پا در کودکان کمی متفاوت از چگونگی درمان استاندارد است. از آنجا که رشد پا به طور معمول در سن ۱۶ سالگی متوقف می شود ، ما در پیشنهاد عمل جراحی روی پایی که هنوز در حال رشد است ، مردد هستیم. حتی وقتی عمل طبق برنامه پیش می رود ، باز هم می تواند بر صفحه رشد کودک تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، گزینه های محافظه کارانه ای وجود دارد که برای تقویت این رباط های شل متاتارسوفالانژ کار می کنند ، به این معنی که با رشد استخوان ها و مفاصل در کنار درمان های غیر جراحی ، این مشکل اغلب می تواند خود اصلاح شود. وقتی درمان های محافظه کارانه می توانند ترفندهای لازم را بزنند ، ما نمی خواهیم یک عمل جراحی انجام دهیم ، بنابراین اغلب اوقات وقتی به دنبال اصلاح پینه پای کودکان هستیم ، واقعاً به گزینه های غیر جراحی روی می آوریم.

گزینه های درمانی غیر جراحی که ممکن است در کنار یکدیگر استفاده شوند عبارتند از:

تغییر کفش به گزینه ای جادارتر برای از بین بردن فشار عصب.

پوشیدن آتل در شب برای کمک به ثابت ماندن مفصل.

شروع یک روال کششی یا فیزیوتراپی برای تقویت این رباط های شل پشتیبانی کننده.

درج های ارتوتیک برای کمک به اصلاح مسائل بیومکانیکی موثر در بونیون شما.

داروهای ضد التهاب برای قوز شست پا کودکان

اگر این روش های درمانی نتوانند موجب تسکین شوند و جراح نگران مسائل مربوط به صفحه رشد نیست ، ممکن است یک عمل جراحی با حداقل تهاجم برای تنظیم مجدد مفصل انگشت شست پا انجام شود. این عمل ها به طور معمول میزان موفقیت بالایی دارند ، اما بیشتر بیماران نیازی به پیشرفت در این سطح از مراقبت ها ندارند زیرا پیشرفت هایی را با تکنیک های غیر جراحی مشاهده کرده اند.

قوز شصت پا در کودکان

اگر کودک شما علائمی از بونیون ( قوز شست پا کودکان ) نشان می دهد ، یا از ناراحتی در مفصل انگشت شست خود شکایت دارد ، از او بخواهید که توسط دکتر ارتوپدی پیشرفته بررسی شود. ما یک تشخیص واضح ارائه خواهیم داد و شما را با یک برنامه مراقبت متناسب با نیازهای شخصی شما آماده خواهیم کرد. برای اطلاعات بیشتر ، امروز با کلینیک ما تماس بگیرید.

منبع قوز شست پا کودکان : footankledc.com

آواتار دکتر حسین اتحادی